Voor u misschien al lang bekend, maar voor mij een openbaring die een hele zaterdagmiddag verslond. Het kopen van een simlockvrije GSM bij Media Markt Utrecht bleek een hele bevalling.Vooral omdat ik mijn oog had laten vallen op een Nokia (vraag me niet waarom, ik geloof dat de prijs me aanstond) met een prepay-pakket. De toen nog vriendelijke verkoper liet me zien hoe mijn simkaart probleemloos in het toestelletje paste. En dat dat werkte! Wonderlijk, want ik dacht dat die toestellen voorzien waren van simlock. ‘Nou, deze niet hoor, kijk maar!’ zei de verkoper overtuigend. Hij had er zelf ook zo éen en dat werkte prima.
En dus nam ik vol goede moed een doos van de stapel en kocht die. De teleurstelling thuis was groot toen er niet “Belkort, welkom” of zoiets stond, maar “SIM not valid”. Terug dus naar de winkel. Met een eenvoudig voorstel: ruil dit toestel voor dat in de vitrine, want daar werkte mijn sim wel. Maar zo simpel ging dat niet. De verkoper had wel gezegd dat de toestellen wel identiek waren, maar was daar nu minder stellig over. En dat ruil-plan van mij was onmogelijk. Bij het hoofdkantoor geregistreerde IMEI-nummers en zo. Conclusie 1: what you see ain’t what you get.
Dan maar een ander toestel. Dezelfde verkoper verkocht me er een headset en een autolader bij. Wie het geduld niet heeft om een veiling op internet af te wachten moet fors meer schokken, merkte ik. Maar bereikbaarheid verdient zich wel terug, dacht ik.
De autolader probeerde ik meteen toen ik de parkeergarage uitreed. En ik kon meteen weer terug naar de klantenservice want de stekker – door dezelfde verkoper meegegeven – paste niet in het toestel. Conclusie 2: They lie…
En de stekker van de headset ook niet. Conclusie 3: … but they do it consequently.
De klantenservice deed erg z’n best (Conclusie 4: And then they refund) maar het is wel dweilen met de kraan open als je zulke collega’s hebt…
Speciaal voor deze getalenteerde verkoper hierbij de oproep om naar personeelsadvertenties te linken die gericht zijn op de olifanten onder de verkopers: weinig hersenen, dikke huid en lomp gedrag. Ik ben zelf te kwaad om actief te gaan zoeken. Namens Mediamarkt-Najihm alvast dank!
1 reactie
Zo’n mediamarkt is een soort bouwmarkt. Ander product, zelfde service. En zoals ze bij de mediamarkt (zoals blijkt) niets van telefoons (of andere waren) weten, zo weet de verkoper van de bouwmarkt niets over verf (of pneumatische boorhamers).