Artikelen van Hans Dinkelberg over webredactie, internet en communicatie.
Twitter koppelen aan Facebook & LinkedIn: vind ik niet zo leuk
Meerdere sociale netwerksites onderhouden kost veel tijd. Al je tweets automatisch op Facebook en/of LinkedIn posten lijkt efficiënt. Persoonlijk ben ik daar geen voorstander van.
What does this button do?
Websites kunnen niet zonder ze: knoppen of buttons. De bezoeker ziet direct waar hij op moet klikken. Regelmatig zie ik echter buttons die eerder verwarring zaaien dan dat ze het de klant makkelijker maken.
Het beestje een naam geven
Een lastige uitdaging als je een onderneming begint: het verzinnen van een goede bedrijfsnaam. Je hebt grofweg de keuze uit je eigennaam, bestaande woorden of verzonnen woorden.
Sneeuw in de lente
Het lijkt een leuk concept, een website van een horecagelegenheid met een winter- en een zomerstand. Maar wanneer activeer je welke versie?
Verleiden op internet
Ik las een manuscript van Verleiden op internet van Aartjan van Erkel. Dit boek staat vol praktische suggesties om websites zo te verbeteren dat klanten verleid worden. Hiervoor wordt ondermeer gebruik gemaakt van onbewuste psychologische reacties.
Enter Facebook
Op Facebook kun je nu reacties posten door op Enter te drukken. Dit lijkt handig, maar ik voorspel veel half-afgemaakte, voortijdig geplaatste reacties.
Focus!
Nrcnext.nl berichtte las ik over het boek van Nicolas Carr, Shallows: what the internet is doing to our brains. Hierin bepleit hij dat internet (en met name social media) ons voortdurend afleidt. Dit klinkt mij als bekende muziek in de oren.
Volwassen browser
De browser Opera schijnt in de Mac App Store de leeftijdsgrens van 17 jaar te hebben.